• Poniedziałek, 10 grudnia 2018r.

Sporty wspaniale nakręcające metabolizm

sport na metabolizm

Ciało, które jest wysportowane i ma więcej mięśni, oprócz ładnego wyglądu, ma również lepszy metabolizm. To jak szybko następuje proces przemiany materii jest ważny, a wpływ mają na niego proporcje składu ciała, odżywianie się, nawadnianie, genetyka oraz tryb życia. Dobrą wiadomością jest to, że da się nad tym popracować i ostatecznie zwiększyć metabolizm.

Jak?

Najistotniejszy jest sposób odżywiania się i od niego w 70% zależy nasze ciało. Nie trzeba wszystkiego trzymać się restrykcyjnie, a wystarczy zmienić kilka przyzwyczajeń na zdrowsze i lepsze. Ze względu na zdrowie lepiej wypierać produkty świeże mające małe ilości nasyconych tłuszczy i cukrów. Najważniejsze są warzywa i owoce. Zaraz obok nich prym wiodą kasze, pełnoziarniste produkty oraz te z dużą ilością probiotyków. Niezbyt zalecane jest jedzenie dużych ilości mięsa i nabiału z powodu ich ciężkostrawności. Lepiej jeść lekkie jedzenie, które dodatkowo doda energii do ruchu.

Aktywność

Dobry będzie trening siłowy i tlenowy, a najlepiej jeśli połączy się je ze sobą. Wykorzystując dodatkowe obciążenia możliwe by mięśnie się wzmocniły, a sama tkanka mięśniowa zwiększyła się przy jednoczesnym zmniejszeniu tłuszczu. Jest to o tyle ważne ponieważ to dzięki niech większa ilość kalorii jest spalana gdy nic nie robimy. Takie ćwiczenia da się robić też w domu przy wykorzystaniu np. kettlebells.
Tlenowym ćwiczeniem jest np. bieganie czy pływanie. Zmusi to metabolizm do szybszego działania. Serce bije szybciej a tym samym potrzebuje więcej tlenu. Gdy wysiłek jest naprawdę intensywny może to być nawet 20-razy większe.
Zastanawiając się nad wyborem ćwiczeń trzeba patrzeć na swoje upodobania. Dzięki temu będzie to dla nas przyjemne i wszystko będziemy wykonywać systematycznie. Należy ćwiczyć co najmniej 3 razy w ciągu tygodnia przez 60 minut. Strój nie ma znaczenia, ale musisz się z nim czuć komfortowo. Samo obuwie powinno być wygodne.

bieganie

Posiadając więcej wolnego czasu dobrze jest zdecydować się na trening kardio bądź siłowy. Gdy mamy mało czasu można postawić na krótkie ćwiczenia, ale intensywne i polegające na interwale - maksymalnie 25 minut, po których powinny nastąpić mniej więcej 2 doby odpoczywania.

Interwał

Da się go przeprowadzić poprzez bieganie, jazdę na rowerze bądź chociażby intensywnie się ruszając na macie. Trzeba go zaplanować ponieważ nie będzie czasu by wprowadzać nagłe zmiany. Schemat:
Rozgrzewka - Mięśnie i stawy w ciele człowieka muszą być bardzo dobrze rozgrzane. Można tego dokonać poprzez marsz przechodzący w trucht. Do tego warto dodać krążenia stawów. Wszystko powinno zająć około 6 minut.
Wysiłek - maksymalną siłę ćwiczenia należy włożyć w bieganie, pedałowanie, pajacyki czy podskoki. Wszystko powinno trwać równo 15 sekund. Średnie natężenie ma trwać pozostałą część minuty czyli 45 sekund. W tym czasie oddychamy spokojniej i wciąż się poruszamy, ale już nie tak intensywnie. Wszystko powinno być powtórzone 7-8 razy.
Na samym końcu wyciszamy się - maszerujemy aż oddech całkowicie się nie wyrówna. Po osiągnięciu tego stano robimy proste ćwiczenia typu przysiady. Ważne jest też rozciąganie na koniec. Dzięki niemu ciało będzie lepiej funkcjonować i szybciej wróci do normy.

Metabolizm przez kolejne 2 doby powinien być wtedy wyższy.

Share :

Może Cię zainteresować

Jakim jesteś kibicem?

Jak mówią nam specjaliści kibicowanie nie jest tylko zabawą, ale to prawdziwy psychologiczny fenomen, który ma...

Trenuj i zapomnij o efekcie jo-jo

Wiadomo, że wszelkie wahania masy ciała dla osób, które walczą o dobrą sylwetkę będą męczące, ale trzeba...