• Poniedziałek, 10 grudnia 2018r.

Dlaczego warto trenować z pulsometrem?

trening z pulsometrem

Monitorowanie pracy serca to obowiązek nie tylko profesjonalnego sportowca. Biegać z pulsometrem powinna każda osoba, która chce poprawić wyniki. Trening w określonej strefie tętna ułatwia realizację określonych celów biegowych.

Dlaczego biegasz? Na to pytanie musi odpowiedzieć sobie każdy, kto zakłada buty sportowe i rusza na trening. Po zdefiniowaniu celu następuje etap jego realizacji, czyli doboru odpowiedniego zestawu ćwiczeń oraz właściwiej strefy tętna. Przemyślany trening to efektywny trening, który przyspiesza realizację założeń biegowych.

Używając pulsometru możemy uzyskać więcej z każdego treningu. Praca w prawidłowej strefie tętna poprawia układ krążenia i wzmacnia mięśnie. Trening o odpowiedniej intensywności pozwala uniknąć przetrenowania. Puls jest bardzo ważnym wskaźnikiem tego, jak ciało reaguje na ćwiczenia. Z tego powodu monitorowanie pracy serca jest ważne zarówno dla początkujących, jak i dla zaawansowanych biegaczy. Korzystanie z pulsometru ułatwia również optymalizację wydajności treningu. Każdy dzień w cyklu treningowym jest inny: czasami możemy ćwiczyć więcej i bardziej intensywnie, ale niektóre treningi powinny być też lżejsze (regeneracyjne).  Monitorowanie tętna jest najbardziej dokładnym sposobem, aby zrozumieć jak ciało reaguje na aktywność fizyczną i dzięki temu zróżnicować intensywność treningu. Pulsometr ułatwia również obserwację postępów treningowych, a tym samym motywuje do dalszego działania.

Opaska piersiowa, która według wielu biegaczy jest niewygodna i sprawia, że nie czują się komfortowo na treningu, nie jest już jedynym rozwiązaniem, aby monitorować strefę tętna. Można zaopatrzyć się w zegarek z wbudowanym czujnikiem tętna (np. TomTom Runner Cardio), który śledzi zmiany w przepływie krwi w nadgarstku. Odbywa się to za pomocą fal świetlnych przenikających skórę, które umożliwiają wykrywanie zmian w gęstości krwi. Zegarek TomTom Runner Cardio automatycznie oblicza maksymalne tętno oraz jego poszczególne strefy:

  • Tętno spoczynkowe – w zależności od osoby może być różne oraz zależeć od wielu czynników (nie ma tutaj dobrych i złych wartości);
  • Tętno maksymalne – zegarek oblicza jego wartość automatycznie (bazując na wieku użytkownika). Wartość ta może być również regulowana ręcznie za pomocą platformy MySports;
  • Strefy tętna (czyli strefy między tętnem spoczynkowym a tętnem maksymalnym w zakresie od „rest – spoczynek – rozluźnienie” po „sprint”) – są różne dla każdego, związane z wiekiem użytkownika i dobierane automatycznie.

 

Share :

Może Cię zainteresować

Jakim jesteś kibicem?

Jak mówią nam specjaliści kibicowanie nie jest tylko zabawą, ale to prawdziwy psychologiczny fenomen, który ma...

Trenuj i zapomnij o efekcie jo-jo

Wiadomo, że wszelkie wahania masy ciała dla osób, które walczą o dobrą sylwetkę będą męczące, ale trzeba...